İzmit-Kandıra-Kaynarca yolu yılda 109 milyon lira kazandıracak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı yazılı açıklamada, Kocaeli’nin Avrupa’yı Anadolu ve Ortadoğu’ya bağlayan değerli kara, deniz ve demiryolu ulaşım ağlarının güzergâhı üzerinde yer aldığına dikkat çekerek, “Büyük metropollere yakınlığı, Kara Deniz ve Marmara Şehre bağlı olması kentin sanayi, ticaret, ulaşım ve lojistik merkezi olarak gelişmesinde etken olmuştur” sözünü kullandı.
Kandıra’nın İstanbul ve Kocaeli için değerli bir turistik cazibe merkezi olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, Türkiye’de ilk kez Kandıra’da hayata geçirilecek Gıda ve İhtisas Organize Sanayi Bölgesi ile bölgenin tarım ve hayvancılığa dayalı ekonomik potansiyelinin ortaya çıktığını vurguladı. artması bekleniyor.
Günlük trafik yoğunluğunun da eklenmesiyle özellikle yaz aylarında trafik hacminde ciddi artışlar olduğunu belirten Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“İzmit-Kandıra-Kaynarca yolu 58,9 kilometre uzunluğunda ‘2×2 şerit’, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak projelendirildi. Proje kapsamında TEM Otogarı K-1 Köprülü Kavşağı’nın da yer aldığı 4,2 kilometrelik kesim, 3 kilometrelik Çubuklubala Çubuklu Osmaniye varyantını ve 4 kilometrelik Cezaevi varyantını vatandaşlarımızın hizmetine sunduk.
6 farklı seviyeli kavşak yapıldı
Bu yıl yapılan çalışmalarla yolun Çayırköy-Çubuklubala ortasındaki 6 kilometrelik bölümünü tamamlayarak toplam 17,2 kilometreyi hizmete açtık. Açılan bölümlerde toplam uzunluğu 1046 metre olan 8 köprü, 264 metrelik 6 altgeçit, 4 bin 86 metrelik 47 menfez ve 6 farklı kottaki kavşak bulunuyor: TEM Otogar K1, Gölkent, Çubuklubala, Çubuklu Osmaniye, Cezaevi Giriş, Cezaevi Çıkış kavşakları.
“Limanlar ve tesisler arasında yüksek standartlı ilişki sağlanacak”
Karaismailoğlu, proje ile kentin merkez ilçesi olan İzmit’in Kandıra ilçesi ve Karadeniz kıyısındaki turizm merkezlerine Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu güzergahı üzerinden bölünmüş yol standardında bağlanacağının altını çizdi. Kendisiyle iletişime geçileceğini paylaştı.
Seyahat süresi 40 dakikaya düşürüldü
Karaismailoğlu, projenin “Kuzey Marmara Otoyolu”, “Şile-Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu D020 ekseni”, “TEM Otoyolu ve D-100 Devleti” bağlantısını sağlayan ana güzergâhlardan biri olması açısından değerli olduğunu belirtti. karayolu”.
“Proje, başta ağır araçlar olmak üzere yoğun trafiğe hizmet veren güzergahın trafik hacmini rahatlatıyor. Projenin tamamının hizmete girmesi ile güzergah 1,2 kilometre kısalacak. Seyahat süresi 60 dakikadan 40 dakikaya inecek. Böylece süre 84 milyon liraya, akaryakıtta 25,2 milyon liraya düşürülecek.Yılda toplam 109,2 milyon lira tasarruf edilecek, karbon salınımı 5 bin 356 ton azaltılacak.