Ekonomi

Alaska Air hız yerine Boeing jetlerinin güvenliğine odaklanıyor

New York Borsası’nda NYSE:ALK kodu ile işlem gören Alaska Air Group, Boeing’in 737 MAX uçaklarının üretim hızından ziyade kalite ve güvenliğine olan bağlılığını vurguladı. Bu açıklama, havayolu şirketinin 5 Ocak’taki uçuşlarından birinde meydana gelen kabin paneli patlaması nedeniyle MAX 9 filosunu yere indirmek zorunda kalması ve bunun sonucunda şirketin ilk çeyrekte 162 milyon dolar zarar ederek çeyreklik zarara girmesinin ardından geldi.

Seattle merkezli havayolu şirketinin Finans Direktörü Shane Tackett, verdiği bir röportajda havayolu şirketinin Boeing’in uçaklarının kalite ve güvenliğine öncelik verdiğini belirtti. Alaska Air, en yüksek kalitede uçak üretimini sağlamak için Boeing’in fabrikalarındaki müfettişlerinin sayısını arttırdı. Tackett’in de belirttiği gibi, güvenlik konusuna odaklanmak üretim oranlarını göz önünde bulundurmaktan önce geliyor: “Önce kalite ve güvenliğe öncelik veriyoruz. Ve (üretim) hızı, şu anda önceliklerimizden biri değil.”

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Ocak ayında yaşanan kazanın ardından Boeing’in 737 MAX üretimini ayda 38 jetle sınırlandırdı. Bununla birlikte, Boeing’in fiili üretimi önemli ölçüde daha düşük oldu ve Mart ayı sonlarında aylık üretimin tek haneli rakamlara düştüğünü gösteren raporlar yayınlandı.

Boeing’in üretimiyle ilgili devam eden sorunlar havacılık sektöründe dalgalanma etkilerine neden olurken, havayolu şirketleri rekor seyahat talebi beklentileri nedeniyle filo stratejilerini değiştirmek zorunda kalıyor.

Tamamı Boeing filosuna sahip olan Alaska Air, büyüme planlarını küçülttü ve 2024 yılında bir önceki yıla kıyasla %3’ten daha az bir kapasite artışı öngörüyor. Bu revizyon, Boeing’in uçak teslimatlarında öngörülen azalmadan kaynaklanıyor. Havayolu başlangıçta bu yıl 23 teslimat bekliyordu, ancak CEO Benito Minicucci geçen ay sadece yaklaşık 10 uçağın teslim alınmasının muhtemel olduğunu belirtti.

Ayrıca, 5 Ocak’ta yaşanan olay, Alaska Air’in 2025’in ikinci yarısında teslim almayı beklediği Boeing’in daha büyük modeli MAX 10’un sertifikasyonu konusunda da belirsizlik yarattı. Sertifikasyon zaman çizelgesinde herhangi bir güncelleme yapılmazken, Tackett MAX 10 programında daha fazla gecikme beklendiğini belirtti.

MAX 9 filosunun yere indirilmesine rağmen Alaska Air, genellikle en zayıf olduğu Mart çeyreğinde kârlı olacaktı. Boeing, Alaska’nın yere indirilmesi için nakit ödemelerle tam tazminat ödedi, ancak havayolu, Tackett’in gelecekteki uçak alımları için ek nakitten ziyade krediye yöneleceğini öne sürdüğü daha fazla tazminat arıyor.

Boeing’in güvenlik krizine yanıt olarak ABD’li havayolu yöneticileri değişiklik yapılması için bastırdı ve bu da üreticide liderlik değişimine yol açtı. Boeing CEO’su Dave Calhoun’un yıl sonuna kadar görevinden ayrılması ve Boeing Ticari Uçaklar’ın başına Stephanie Pope’un geçmesi planlanıyor.

Tackett, Pope’un ilk çabaları ve Boeing’in tedarikçisi Spirit Aero’nun Wichita, Kansas’taki fabrikasında ve Renton, Washington’daki kendi montaj tesisinde üretim kalitesini artırma planları konusunda iyimser olduğunu ifade etti. Tackett, “Geliştirdikleri ve şimdi uygulamaya başladıkları planlar bizi cesaretlendiriyor” dedi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu